2015年1月25日星期日

都係保持距離好啲

2007年剛開始在瑞士工作時,我是公司唯一的華人,可幸是公司在香港也有個小小的分部,所以同事們大多都有香港人不等如大陸人的概念.第一次在公司裏和來自中國大陸人有接觸,是前年開始,部門聘請了一個北京女孩子為contractor,八十後的她之前在蘇黎世讀master,開朗而富有幽默感,酷愛旅行、遠足,也是各類電玩遊戲和魔戒粉絲,雖然和她有十年的年齡距離,但一樣都有共同話題,沒有感到隔膜的存在,所以和她一起時,我完全沒有她是大陸人的感覺,及後她轉職到其他公司,我們都時有聯絡.



去年年中,另一個部門來了個來自中國東北的女同事,她十年前就出國到荷蘭讀書,也在Basel的multi-national企業工作過,老公是意大利人,所以我起初還以為和她應該有偈傾,不過,今次我徹底地錯了!除了可以和她談公事,其他話題基本上完全不對嘴,儘管在歐洲生活了十年,但她對西方文化的認識仍然是零,而且她的字典中沒有幽默感這三個字,當我們很明顯是在開玩笑的時候她會信以為真,令我很疑惑究竟她過去十年是怎樣過的?

好了,她的性格問題對我的工作無影響,平時碰面打個哈哈便算了,但她有些行為也令人很O嘴,例如前陣子她將大量保存化學原料的乾冰倒進pantry的鋅盆中,把整個鋅盆填得滿滿的,這個份量的乾冰不是一時三刻可以揮發掉,而且假若掉進水管中,乾冰的極低温有可能令水管爆裂,如果有清潔人員不知就裏用手觸及也可能導致燙傷.若她是個普通OL,這個行為我也可以原諒,但這個人是讀生物的呀!這些基本程序沒有可能不認識,有甚麼可能會如此處理?和Mr.B談起此事,他的回應是:「大陸人做嘢會理係咪影響到其他人既咩?」.

其他和她有公事接觸的同事也怨聲載道; 同事R要指導她如何運作一部儀器,一句說話重複十次都不入腦...... 

例子(一 )

同事R: 「A, B, C三種化學物質要先解凍,D就不須要做這個程序.」

五分鐘後.

大陸同事:「現在要為D 解凍嗎?」

同事R重複前的說話.

再五分鐘後.

大陸同事:「現在要為D 解凍嗎?」

據同事R所說,這組對話loop了6、7次.

例子(二 )

同事R: 「儀器的分析軟件還在研究階段,所以現在看到的數據是不作準的,可以不理.」

五分鐘後.

大陸同事指著電腦上的數據:「看!結果很好呀!

同事R: 「我不是已經跟你說過現在看到的數據是不作準的嗎,可以不理.」

十分鐘後.

大陸同事指著電腦上的數據:「看!結果很好呀!我可以就這些數據發表paper嘛?

同事R吐血......


幸好暫時我在公事上和她無接觸,平時在pantry碰到也是三句起,五句止的寒暄幾句.不過作為一個對打扮有點要求女人,對一些奇特的fashion sense 總是很敏感,例如每次當我見到身高不過5呎的大陸同事穿著將她的大腿吞沒了大半的過膝長靴或將legging當褲著時,我心中都忍不住連聲高喊:「OMG!」

因為部門重組,下星期將要搬去另一樓層,到時希望連幾句寒暄也可以省免,更希望日後不會被編到和她在同一project中,阿門!






22 則留言:

  1. 明顯係人講佢就瞓, 瞓醒就黎問啦

    回覆刪除
    回覆
    1. 正如inanna所講, 佢係表面上扮聽, 但根本無心裝載.

      刪除
  2. 我在英國廿幾年。 我覺得,只可以同香港人啱 channal 多D。試過不下十數次與其他Chinese 做朋友,真的是格格不入。

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實連我個馬來西亞同新加坡同事都話一見到强國人就會自動彈開.

      刪除
  3. 我也認識一個類似的人,是條港男,I.Q.相當高,對工作亦很有要求,但別人的說話,經常像冇聽過一樣,十分不可理喻。我認為,這類人只活在自己的世界,他有興趣的,便聽得入耳;沒興趣的,表面好像在聆聽,其實左耳入右耳出 — 甚至入都冇入。

    這種人去到尾,任佢幾聰明,都唔會成功。

    回覆刪除
    回覆
    1. 同事話睇到强國女同事既表現, 佢完全唔明佢個PhD係點攞返嚟的. 佢响Linkedin個CV寫到好猛架, 但so far 我所見所聽的完全唔係果回事.

      刪除
    2. 呢個人重有樣特徵,我覺得係有共通性嘅,就係某一兩瓣嘢好熟,整體常識/知識就好差 (但佢自己就唔認為係咁)。諗落,真係好合邏輯。

      刪除
    3. 佢d工種好難請人咩? 點解要請佢呢?

      刪除
    4. 咁佢係biologist, 係啱個職位既profile架, 同埋佢又係Basel R字頭藥廠做過兩年嘢.

      其實我部門舊年都請咗個PhD, 但最後試用期都過唔到.

      刪除
  4. 大陸人最強就係考試抄文,攞PhD一啲都唔難。 我公司嘅工程司有三份一來自大陸,個個都嚟咗十年以上,有啲喺美國出世嘅仔女都讀大學喇。我已經習慣哂佢哋只顧自己眼前利益,唔幫助別人,對自己住嘅地區、國家全無認識亦唔關心嘅事實。我一直都無諗過同佢哋做朋友,其實即使喺香港,都唔係好多人可以啱key架。

    講開著衫taste,離開大陸愈耐嘅,著得愈老土,尤其係8/90年代出國嘅好多都唔係有錢人,要靠全獎學金先出到國,我同事嗰班老婆個個都好似農村婦咁架,反而一直留喺大陸,經歷咗大陸變有錢,嗰批依家先出國嘅會著得時髦啲,當然同我哋呢啲香港人仲差啲啦。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都係因為之前個北京女同事好好, 所以先諗住或者呢個都會唔同d, 同埋佢一嚟到就同我講佢學緊正體字, 點之原來都係百份百强國人. 不過你都講得啱, 我响呢度都識唔少香港人, 但真正啱key既5隻手指數得哂.

      有次放工响巴士站撞到强國女同事, 佢一見到我就話: 「呀, 我哋件褸一樣架! 」但係其實我件係黑色, 佢果件花呢花碌, 唯一相同既係都係羽絨同有條belt. 我即刻話: 「我件衫响呢度買架喎(因為我知佢只响大陸買衫).」 佢又話: 「哦, 或者個designer都係亞洲人. 」我又答: 「無咁啱啩, 我呢件係德國牌子.....」

      真係俾呢d人吹脹!

      刪除
  5. 我懷疑佢老公,學歷,工作經驗都係假。

    回覆刪除
  6. 同事還同事,朋友還朋友,最好還要把關係分清楚些。我是這樣,我跟公司的同事一般只有工作上的接觸,但甚少談別的話題,當然在外面碰見會打招呼(但跟有些甚至是沒有的),但極少相約出外玩(基本上我是盡量避免),更不會交換facebook(是大忌,千萬不要,有些人就是這樣結果遭炒掉)。其實同事之間,最重要還是工作方面可以合作,若是連公事合作都不行才麻煩。

    以上那些只是我個人看法而已,始終各人觀念不同。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我同意呢, 尤其上司下屬, 保持距離好些, 免得以為係朋友, 日後會失望

      刪除
    2. 我係有幾個同事係做到朋友, 放工會一齊食飯, 睇戲果種. 不過如果係上司就唔好喇, 所以我好怕公司d event, 懶係要上上下下打成一片, 通常呢d場合我避得就避.

      刪除
  7. 我公司有不少大陸同事,有一個還要是很富貴的。她每天打扮光鮮亮麗,帶著名牌包包上班。我留意過,就算落大雨,她依然這麼亮麗(是因為有人載她上班!)不過她為人爽朗,辦事ok,又易話為,都唔錯。但如果上司是大陸人就...... 她們的工作習慣與港人不同,如經常送禮給人,期望員工和她們「談心」等。還有一些,我不在此說了。
    我朋友公司也有大陸同事,他們會將水果皮和食物殘渣倒在自己位置的垃圾箱(而不是pantry內的),又將廁所弄得很骯髒...... 其實真係睇一個個人。但當他們一班人都有同樣表現時,便不能怪我們這樣說他們。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我聽其他响瑞士d朋友講佢哋d强國同事既'見聞', 都係負面既多(例如好鍾意打聽你幾多錢人工, 搞辦公室政治等等), 所以我之前識果個北京女仔真係例外中的例外.

      刪除
  8. 從來不會add同事facebook,除非我或他們離職了。

    回覆刪除
    回覆
    1. 幾年前公司有個妹妹仔intern, 平時做嘢已經麻麻地, 有一日佢响facebook status 話「我宜家飲到pair pair 夫, 瞓咗响蘇黎世湖岸邊」, 好衰唔衰佢friendlist 上有公司HR既同事, 一check, 原來佢當時係應該返緊學的, 結果當然係即炒.

      懶而且蠢, 真係唔抵可憐.

      刪除
  9. 我覺得真係一DD....只能說一樣米養百樣人, 有D 內地人都可以的, 不過很多都因為長期是必須要在被罵(60-70年代的人)才會有少少改變, 這是因為改革的時代的人, 而現今的內地年青人, 部份同香港都一樣...就是過份的溺愛。
    當你見近年的年青一代(香港)的行為, 就會發現是一樣咁"吐血"。

    回覆刪除